onsdag 23 juli 2014

Serieonsdag med bylines, Boriskopia och Auggiefokus

Covert Affairs, Chasing Life, Rizzoli & Isles och två Royal Pains (jag hoppade över förra veckan avsnitt) är vad dagen bjöd på. Vi tar dem i tur och ordning:

Chasing Life, 01x07 Unplanned Parenthood
Chasing Life är numera serien jag längtar mest efter och den jag kollar på först. Den är så himla bra. Nu har triangeldramat börjat visa sig lite men det känns lite lustigt att Dominic ska åka iväg. Och vi vet ju att Leo inte har så mycket tid kvar vilket gör mig kluven och ledsen. Leo och April har ju en otrolig kemi som jag verkligen vill att de utforskar mer. Två andra roliga saker var att Brenna äntligen fick visa sina nya känslor och att Beth och Graham hade ihop det, haha!

Rizzoli & Isles, 05x06 Knockout
Inget nytt under solen här. Privatliven var lite osynliga i detta avsnitten, kanske för att det varit så mycket fokus på karaktärernas privata handlingar innan i säsongen. Men varje fall är ju inte så utvecklande att skriva om.

Royal Pains, 06x06 Everybody Loves Ray, Man & 06x07 Electric Youth
Avsnitten var bättre än jag hade väntat mig. Jag gillar Jeremiah och den där nya tjejen, supergulliga. Jag har fortfarande lite svårt för Emma men det känns lite bättre nu när vi åtminstone vet vad det är för hyss hon håller på med. Det verkar utveckla sig till en rätt spännande säsong och framförallt med den nya Boris, alltså killen som de får massa grejer av men som är rätt skum. En kopia av Boris.

Covert Affairs, 05x05 Elevate Me Later
Jag kommer inte ihåg Natasha från någon annan säsong mer än att jag kände igen scenen när hon hoppade från tåget. Det gjorde det lite svårt att relatera till Auggies känslor och svåra beslut. Och det känns lite jobbigt att Auggie och Annie just nu inte har det så bra. De är ju den bärande pelaren i serien och en stor anledning till varför jag egentligen tittar. Hoppas de hittar tillbaka till varandra snart. Men jag förstår också Auggie och håller med i diskussionen om att värdera sin handler/vän högre än jobbet. De prioriterar olika där.

Måste också flika in att skjutningen i Irak var ju himla lustig. 2 minuters sändningstid och vi ska bara acceptera det som hände. Mycket underligt. Det var nog bra dock att Arthur inte berättade för Joan vad som egentligen hände, de känns riktigt stabila nu som par.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...