onsdag 30 juli 2014

Serieonsdag: hopp, kemi till tusen och såklart rätt mycket kärlek

Här kommer veckans onsdagsserier!

Chasing Life 01x08 Death Becomes Her
Det finns hopp!!!! Efter att April och Leo äntligen fick ihop det (som jag väntat) fick vi också reda på att hjärntumören är opererbar men att Leo inte är så sugen på operation. Det finns ändå hopp att han ändrar sig och de kan leva lyckliga i alla sina dagar. En gnutta av hopp åtminstone. Mycket, mycket bra avsnitt för alla karaktärernas handlingar. Gillade begravningen, fin och sorglig. Och Brenna som fick träffa systern, jisses, vad blir det av den handlingen. Jag gillade också att vi fick reda på att mamman och George hade en historia innan mamman gifte sig, kanske ser vi en romans i sikte där alltså.

GUD VAD BRA CHASING LIFE ÄR!

Rizzoli & Isles 05x07 Boston Keltic
Är det bara jag som ser den otroliga kemin mellan Maura och Frankie? När ska de inse att de gillar varandra fortfarande? Och en liten grej till, lite underligt att Angela slutade sitt jobb och gjorde slut med Cavanaugh. Vem gör det på riktigt? De andra säsongerna har hon ju haft jättedåligt med pengar men nu går det fint att inte ha något jobb, underlig handling.

Covert Affairs 05x06 Embassy Row
Jag gillar McQuaid mer och mer. Han är så... vettigt, på något sätt. Och jag gillar när Annie är lite trevande och inte faller hejdundrande utan säger ifrån att hon kan ta hand om sig själv. Hon är en helt fantastisk karaktär! Jag börjar dock tröttna lite på Natasha och Hayley. Vet inte om det är för att de är jobbiga karaktärer eller för att jag egentligen innerst inne vill se Auggie med Annie. Men jag är lite sugen på att Annie och McQuaid ska bli ihop nu. De kan bli det nya Joan/Arthur. Två riktiga powerpar! Måste dock inflicka att varje avsnitt där Eyal inte är med är inte ett hundra procentigt avsnitt!

Royal Pains 06x08 I Did Not See That Coming
Charlotte var ju en frisk fläkt! Hoppas hon fortsätter vara en del av Hanks liv. Jag var inte så förtjust i tillbakablickarna trots att jag brukar gilla sådana. Det var något som skavde som jag inte kan sätta fingret på. Jeremiah fortsätter sin lilla kärleksstig, mycket roligt. Och vilken röra det blir nu när Divya tror att Jeremiahs tjej är prostituerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...