onsdag 16 juli 2014

Serieonsdag: bilolycka, cancer och lite mer cancer.

Onsdag igen. Fyra serier samma dag plus den nya serien Hotwives of Orlando. Den har jag i och för sig inte hunnit kolla in än men det kommer. Och Royal Pains pausar jag tills nästa vecka och tar två avsnitt då. Så vi börjar med tankar om Covert Affairs.

Covert Affairs, 05x04, Silence Kit
Jag hade inte väntat mig en bilolycka och satt mest och slötittade. Vilken bra vändning ändå. Och bra att Annie berättade för Auggie om sitt hjärtproblem, det är skönt att hon inte är ensam om hemligheten längre. Kul också med lite Eyal, gillar honom skarpt! Även McQuaid börjar klättra på min gilla-lista. Nu är frågan bara om Boston-bomben är en klar handling eller om det var en för enkel utväg.

Chasing Life 01x06 Clear Minds, Full Lives, Can't Eat!
Åh vad bra Chasing Life är. Den blandar högt och lågt, skratt med allvar. Alla avsnitt med Scott Michael Foster är också extra härliga. Vad bra han spelar sin roll. Och Italia Ricci som spelar April, vilken stjärna! Även systern handling blir bättre och bättre men mamman blir bara störigare och störigare.

Och sist Rizzoli & Isles där det inte finns så mycket att kommentera, fallet med den cancersjuka kvinnan var väl helt okej. Kul med en ny partner till Isles och på något underligt sätt skönt att Frost får spela en stor roll i deras liv. Det känns verkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...