tisdag 29 juli 2014

Nya karaktärer i säsong 5 av Game of Thrones

Den här videon släpptes för en tid sen. Game of thrones presenterar nya karaktärer och skådespelare inför säsong fem.



Jag ser mycket fram emot att lära känna släkten Martell närmare. Vi har ju träffat Oberyn redan. Ni vet, den stora fighten. Och nu verkar handlingen flyttas till Dorne och vi kommer få se mer av den här isolerade delen av Westeros. Myrcella Baratheon har blivit recastad och kommer få en mer framträdande roll. Det är Cersies och Roberts (eller? NO) dotter. Hon skickades till Dorne för att skyddas och för att ingå en äktenskapspakt om jag inte förstått fel. Nu verkar som sagt Dorne få ta plats i serien och då är Myrcellas öde i fokus. Det ska bli väldigt spännande.

En annan ny karaktär som jag ser mycket varm emot att se är High Sparrow. Han är, kan man säga, översteprästen inom sjugudareligionen. Den som dominerar södra Westeros. Vad han egentligen heter vet ingen, när en person blir överstepräst överger han sitt gamla namn och tar sig namnet High Sparrow. Enligt olika wikis och mina minnen från böckerna så har den här gubben en mer gudfruktig och mindre överdådig livsstil. Mindre rikedom och mer dygdighet. Vilket, om jag minns rätt, kommer ställa till det för de styrande. Det ska bli väldigt väldigt spännande. Jag tror det blir en obehaglig karaktär som vi alla kommer älska.

Så, needless to say, det kommer bli en sjuhelsikes säsong den här gången också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...