måndag 28 juli 2014

MANH(A)TTAN: Pilot

2014 bara fortsätter spotta ur sig otroligt bra drama. Manhattan är serien som kretsar kring en stad någonstans i en öken där forskare håller på att uppfinna atombomben. I staden, som mest kan liknas vi en blandning mellan ett arbetsläger och en militärstad, bor även forskarnas familjen och en hel drös med militärmänniskor.

Det första avsnittet var mycket bra. Det är det främsta att ta med sig från detta inlägget.

För att vara ett första avsnitt lyckades de få mig att bry mig om många av de karaktärerna som är med, nästa uteslutande alla faktiskt. Och även om serien inte klarade Bechdel-testet var jag kunde urskilja har den ändå med en hel drös med kvinnliga karaktärer. Men handlingen kretsar kring männen, det är tydligt.


Jag måste också hylla att de lyckas få med så himla bra skådespelare. De flesta i serien är ansikten som man känner igen men det består inte av något stort namn som måste bära serien. De flesta av skådespelarna har jag sett skymta förbi i någon annan serie och än så länge är de riktigt bra.

Väl värt att kolla in alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...