tisdag 22 juli 2014

House of Lies första säsongen

Första säsongen av House Of Lies och jag känner mer och mer att jag fullkomligt älskar denna serien. Den blandar lättsamt med lite mer allvar och framförallt är de duktiga på att blanda ett fall varje vecka med en längre handling. Och dessutom personliga och arbetsrelaterade handlingar vävs också ihop fint. Serien är helt enkelt genomtänkt.

Favoritavsnitt
Avsnitt 10, Prolouge and Aftermath. Poden åker till Jeannies hemstad och försöker förnya en församling. Roligt med Jennies obekvämhet och att Doug och Clyde har en så härlig jargong. Vilket jäkla team de är de fyra alltså.

Favoritkaraktär
Jeannie utan tvekan. Främst eftersom hon spelar av Kristen Bell men också för att hon är mycket rolig klick i serien. En kvinna som bryter mot många stereotyper på båda sidorna om könsrollerna. Mycket bra!

Säsongens bästa
Scenen i sista avsnittet med handuppräkningarna i salen. Vilken hämnd!

Säsongens värsta
Alltså jag fattar verkligen inte det här med Marty och Jeannie, jag ser inte alls den sexuella kemin mellan dem och förstår inte hur jag ska orka med ett will-they-wont-they i denna serien. Jag tycker också att Monica är en lite överskattad karaktär. Men kanske behövs hon för seriens helhet. Det måste kanske finnas något att inte gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...