tisdag 10 juni 2014

Veep, slut på tredje säsongen

Den tredje säsongen av Veep tog slut igår. Det har varit roligt, som vanligt. Men inte riktigt lika roligt. De första två säsongerna var hysteriskt roliga och jag skrattade högt varje avsnitt. Den här tredje säsongen har inte varit riktigt lika fantastisk.

Kanske har jag vant mig. Det är inte längre lika roligt att vice-presidenten svär och blir förbannad. Men jag tror att det är storyn som dalat lite. Den här säsongen har kretsat kring Selinas presidentkampanj och alla motgångar hon möter. Det har varit roligt men det känns lite upprepande. Varje avsnitt följer ett mönster där de ska göra något, någon fuckar upp och sen kommer Jonah. Sen slutar det med att de går i en korridor och är arga.

Men det är underhållande ändå. Gapskratten kanske uteblir men småleendet är kvar och jag uppskattar fortfarande seriens burdusa framtoning. Jag må ha vant mig vid svordomarna men det är fortfarande uppfriskande att se.

Näst sista avsnittet på den här tredje säsongen bjöd på en överraskning och scenen som följde inne på toaletten är ett av få tillfällen då jag skrattade högt. Det kommer en säsong fyra men frågan är om de behöver byta namnet. Veep funkar kanske inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...