söndag 22 juni 2014

Serietips: Brothers & Sisters


Jag kollade på Brothers & Sisters under vintern i maratonform tillsammans med Sofia. Det är verkligen en serie som jag tycker blir bättre i maratonform. Det är mycket handling att hålla reda på så det blir enklare att bara köra. Karaktärerna är också rätt ytliga i den meningen att de inte går på djupet av dem. Därför blir det också bättre att maratonkolla. De gånger jag kollade på ett avsnitt kände jag ingenting för karaktärerna utan det var när jag plöjde avsnitt som jag började engagera mig. Serien försöker behandla svåra ämnen på ett lättsamt men ändå dramamässigt sätt vilket gör den lite svår att greppa.

Hade det inte varit för att jag hade någon att se serien med hade jag nog inte kollat klart. De första säsongerna var lite sega men serien tog sig mot slutet. Antagligen för att jag började kolla i snabbare takt och karaktärerna hade varit med så länge. För det är verkligen en serien som bygger mycket på karaktärerna. Vi får följa en familj med fem syskon och sen diverse bihang med föräldrar, halvsyskon, partners och barn. Det är många karaktärer alltså och oftast lyckas de involvera alla i samma avsnitt, åtminstone syskonen och mamman. Det blir lätt lite rörigt. Men det är också detta som är den stora behållningen med Brothers & Sisters. Alla karaktärer. Det fanns en anledning till att Sofia och jag alltid kom tillbaka till hur karaktärerna utvecklats och bakvecklats (hehe) i våra videos. Det är en karaktärsdriven serien som inte bygger på någon speciell handling mer än relationen mellan människorna.

Och de lyckas verkligen med just de grejen. Det är en serien som nästa höll i fem säsonger, fick ett riktigt bra slut och hanterade både skådespelaravhopp och svåra ämnen helt okej. Det är en serie värd att se innan den blir för gammal. Har du tid över till 110 avsnitt, go crazy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...