onsdag 18 juni 2014

Säsongsstart Rizzoli and Isles

Tre saker jag glömt från förra säsongen som gjorde intryck på mig i detta första avsnittet på den femte säsongen:

Jag hade helt glömt bort att Riz är gravid. Kul jö! Det fick lagom mycket plats i serien. Men vad är grejen med att vänta att berätta för Casey. Känns så himla fel, eller?

Jag hade också glömt lite att Lee Thompson Young som spelade Frost tog livet av sig innan de hann börja spela in denna säsongen. Så de fick skriva om allt manus. Sorgligt. Men det var fint att vi fick se karaktärerna sörja, bra gjort helt enkelt. Det kändes väl lite som att killen som stoppade in sitt huvud och frågade om någon datagrej kanske blir den nya Frost. Eller så kommer de fortsätta med de karaktärerna som finns.

Jag gillar (men hade glömt) att Frankie och Maura kysstes. Så här i efterhand ringer det en klocka. Hejar självklart på dem, de är så härliga! Och som om de bara kommer kunna se varandra som syskon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...