onsdag 11 juni 2014

Ny serie: Chasing Life

Idag släpptes premiäravsnittet av den nya sommarserien Chasing Life från ABC. En ripp-off på The Big C. En serien som jag fullkomligt älskade varje minut. Cancern finns där, humorn finns där och Carpe Diem känslan finns där. Det låter lovande för min del alltså. Chasing life verkar också ha samma familjedrama-drag som Brothers and Sisters. Framförallt under den sista scenen gjorde mitt dramahjärta ett litet skutt. Ett extra plus alltså. Kolla in trailern här nedan som fick mig att vilja kolla på premiäravsnittet.



Chasing Life handlar alltså om April som äntligen får ett break på jobbet som journalist och verkar träffa en riktigt trevligt kille, men hon får samtidigt reda på att hon har leukemi. Det är här som dramat kommer in. Det är Aprils farbror (uncle, men antar farbror) som berättar det för henne. Farbrodern som April inte pratat med sedan hennes pappa dog. Det verkar vara något lite mystiskt där. Antar dock att det kommer visa sig att farbrodern är en helschyst kille, det brukar vara så. April har i detta första avsnittet inte vågar/orkar/kunna berätta för någon som i leukemidiagnos så det är ju en jobbig hemlighet. Lägg sedan till en trasslig syster, en instabil morsa, en galen mormor och vad som verkar vara en havlsyster och du har ABCdrama på hög nivå. Jag gillar det!

Det stor att Scott Michael Foster från Greek skulle vara med men det var han inte i detta avsnittet. Har någon ohälsosam crush på honom så jag hoppas han snart dyker upp.

Chasing Life är det bästa dramat på mycket länge och jag ser sjukt mycket fram mot att följa Aprils resa denna sommaren!

1 kommentar:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...