torsdag 19 juni 2014

Graceland: Connect

Om det var bra med en lång previously i det första avsnittet blev den lite väl lång nu i det andra. För mycket avhandlas helt enkelt. Men det är ju egentligen en petitess. Serien är riktigt bra trots en lång previously. Dessutom slår den många andra serier eftersom introt är kort och konsist.

Så tillbaka till seriens innehåll. Hela grejen med Casa/inte Casa börjar förvirra mig lite. Hoppas det snart klarnar lite. Det är dock kul att de spinner vidare på samma handling som i den första säsongen. Pluspoäng! Annars fortsätter serien leverera härlig personporträtt. I detta avsnittet tyckte jag vi fick se lite extra från NAMN och Namn. Dels hela grejen med barnet, hjärtskärande från båda sidor. Och dels när vi får följa med namn i hennes känslostormar. Underbart! När ska de presentera den nya killen bara? Lite samma sak hände i den första säsongen när jag inte tyckte mig känna någon skillnad på karaktärerna eftersom de inte presenterades. Vi kastas bara rakt in. Men kul med en ny karaktär åtminstone.

Och jag måste fråga, vad hände med Mike som underdog? Nu är han helt plötsligt stencool. Spelar dubbelt och är inte ens ängslig. Annorlunda. Jag vill gärna ha en sympatisk Mike som jag kan  heja på. Förstör inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...