fredag 27 juni 2014

Fyra avsnitt av House of Lies

Efter fyra avsnitt har jag fått lite bättre grepp om serien och gillar verkligen vad jag ser. Det är en sjukt sexig serie, som så ofta på Showtime (Lex The Client List). Ibland görs det snyggt ibland blir jag mest chockad. Chockad dels över att det tydligen blir lite sexscen nu och dels för hur den framställs. Men jag antar att det kryddar till livet lite.
House of Lies har sexscenerna från Entourage, samma grafiska berättarmönster som Sherlock och dessutom en känsla av ncis. En bra kombo alltså! Jag tror att den är en smart-comedy. Det finns inga skrattmaskiner (gudskelov) och det är inte gapskratt men serien är ändå underhållande och rolig.
Jag har också börjat lära känna och gilla karaktärerna mer och mer. Inser ju nu att Ben Schwartz från Parks and Recreation spelar en av de största rollerna. Märkte inte det i det första avsnittet. Jag ryser ler han har en liknande karaktär i parks men den är mycket jobbigare där. Här är karaktären lite mer nertaggad och med mer djup. Helt i min smak alltså.
House of Lies är en serie helt i min smak och jag ser mycket fram mot en sommar med detta gänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...