torsdag 12 juni 2014

Första avsnittet av House of Lies

En ny serie: House of Lies. Jag börjar kolla på serien enbart på grund av att Kristen Bell är med. Saknar henne efter Veronica Mars så behövde stilla min abstinens. Jag hade noll och ingen aning om vad serien handlade om men nu efter första avsnittet kan jag säga att den handlar om 4 managementkonsulter. Alltså ett team som går in och hjälper ett företag att t ex vända en negativ vinstutveckling.

Såhär efter första avsnittet är min största reflektion att det faktiskt finns några kvinnor mer i serien! En serie om företag och det finns kvinnor, inte illa alltså. Jag ska dock vänta med att uttala mig om hur kvinnosynen är, får känslan av att den är sådär.

Annars gillar jag att avsnitten är 30 minuter. Det är helt perfekt för denna serien, som jag i och för sig inte riktigt vet om det är en drama eller en komedi. Det ger sig väl antar jag.

Det är dock för mycket bakgrundsmusik. AHH hela tiden! Jag orkar inte fokusera på vad de säger ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...