lördag 24 maj 2014

Second Chance: Hart of Dixie

Vi fortsätter rulla ut säsongsavslutningar här på Seriesoffan. Det är ju den tiden på TVsäsongen. En av dem är Hart of Dixie där vi låg rejält efter men efter att serien fått förnyat förtroende och vi hört att serieavslutningen varit bra hetsade vi oss igenom de sista avsnitten. Och det var ett riktigt bra slut. Second Chance både för serien och för karaktärerna.
Så känner jag också Lemon!
OCH TUR att det blev en säsong till, ett alldeles för öppet slut för min smak. Men det kommer bli en sjukt rolig nästa säsong. Men tillbaka till denna säsongen, den måste vi prata om lite. Internet har hatat Joel ungefär lika mycket som Piz i Veronica Mars. Och såklart har jag gillat dem båda. Även om Zooey såklart passar bäst med Wade gillade jag att hon också fick vara med någon annan. Joel var snäll och stabil och det kändes som att Zooey behövde en lugn period.

Men slutet på säsongen var riktigt bra och att det finns ett litet hopp, en gnista, att det kan bli Zooey och Wade igen är ju fantastiskt! Och scenen med George och Levon i slutet när de ser varandra och Lemon, obetalbar. Det var en vändning jag inte trodde vi skulle få se.

En säsong till alltså, mycket, mycket roligt! Hur långt in i säsongen kommer vi få se lite Zooey och Wade love igen?

Det är också dags att damma av denna gamla härligheten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...