måndag 19 maj 2014

Säsong sex av Castle

Först måste jag prata lite om det sista avsnittet och sedan kommer lite om säsongen. För vilket bra avsnitt det var. Lite för kort så de hann inte utveckla handlingen utan den nuddades mest. Jag gillade att avsnittet kretsade kring en kidnappning och inte ett mord. Det behövs lite uppblandning men det är ju rätt overkligt att en detektiv som jobbar med mord skulle arbetat med andra utredningar.



Och vilka var det som tog Castle?!

För jag är rätt glad att de har gått vidare (förhoppningsvis) från mammans mord. Det var spännande men har varit lite utdraget och dåligt uppblandat med resten av handlingen. Det säger ju en del när de måste ha en previously på några minuter inför avsnittet med handlingen om mammans mord. Jag vill ha antingen mer övergripande handling som genomsyrar hela säsongen eller så vill jag att den övergripande grejen är just övergripande och mer flyktig. Men mest såklart att det genomsyrar säsongen.

Bästa avsnittet denna säsongen var det första. Jag gillade när Becket var med i FBI men förstod också att det inte kunde hålla så länge. Serien är ju inte uppbyggd så. Jag gillade också att Lisa Edelstein var med, hon är cool och spelade bra!

Castle har blivit förnyad för en sjunde säsong antagligen kommer börja sändas i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...