tisdag 27 maj 2014

Första anblicken av Alpha House


Detta är den första serien vi kollar in som Amazon har gjort. Det var rätt stort när Amazon meddelade att de skulle göra egna serier precis som Netflix. Men sen tyckte jag att det liksom inte hände något mer. Nu förstår jag varför. Det är inte en så himla bra serie.

Jag har sett två avsnitt och kommer kolla på fler men jag ger den samma kritik som alla serier som är ogenomtänkta. VAR ÄR ALLA KVINNOR! Makt är inte bara för män. Politik är inte bara för män.

Serien är inte rolig, jag skrattar aldrig. Jag vet inte om den ska vara spännande som Homeland för det är den inte. Jag blir liksom inte engagerad. De enda karaktärerna jag fått någon som helst koppling till är Cynthia Nixon som spelar senator (hon är med en scen), Louis Laffer (som verkar vara en go liten gubbe) och Adriana (som känns stencool).

Men det är inte så mycket att hänga i julgranen. Kanske blir det bättre efter något avsnitt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...