torsdag 3 april 2014

Smash

Hade det inte varit för Jack Davenport hade jag inte kollat klart på de sista fyra avsnitten. Serien tappade verkligen otroligt mycket. All musik var härligt och Broadway är en spännande plats att förlägga en handling till. Jag återkommer gärna dit i någon mer serie framöver.

Det jag dock tycker är tröttsamt var den uppdelningen och konkurrensen mellan Hit List och Bombshell. Handlingen blev lite hoppig och skådespelarna flyttades från den ena till den andra musikalen bara för att skapa drama. Jag tror serien hade blivit bättre om dramat antingen fortsatt bara på Bombshell eller om det handlade mer allmänt om Broadway. Det är svårt att hålla hop handlingen på detta sättet de gjorde nu.

Men musiken var som sagt fortfarande bra och den höll bra kvalité från första säsongen. Och rätt många av skådespelarna gör lysande insatser, t ex Jack Davenport som spelar Derek. Men jag förstår varför den inte fick en tredje säsong. Lite för mycket drama för min smak.

För att ändå avsluta med lite positiva tankar så är detta en av de bästa låtarna från den andra säsongen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...