söndag 6 april 2014

Säsong 1 av Game of Thrones - Annies version



Grejen jag var på ikväll drog ut lite tiden så här kommer ett sent inlägg, det var helt enkelt lite för roligt. Tro det eller ej så har vi, åtminstone ibland, ett liv utanför serievärlden och den underhåller vi gladeligen. Trots de olika världarna flyter de ofta ihop. På kvällens fest diskuterade vi bland annat slutet av How I Met Your Mother och även lite Game of Thrones. Härligt alltså!

För nu har jag alltså sett klart den första säsongen av GoT och tänkte utveckla lite av de tankarna jag skrev igår. Jag älskar Arya och Danereys mer och mer för varje avsnitt som går. Slutscenen med Danereys och drakarna är fan i världsklass. Och kanske kan hon och Sir Jorah nu äntligen få ihop det. De har riktigt bra kemi! Fast kanske vore det då bättre om de bara var varandras rådgivare. Ska bli kul att se deras utveckling under nästa säsong.

Det var tråkigt att Ned dog, typ. Jag visste att han skulle dö i den första säsongen eftersom en vän snackat med mig om det i fredags. Och det känns spännande för handlingens skull att han dog och sen var han lite för mjäkig. Inte alls lika färgstark, modig eller spännande som många andra karaktärer.

Joffrey visar helt klart prov på sina psykopattalanger men jag tycker att serien är som tråkigast när de är i huvudstaden. Hans karaktär känns ändå så platt och Sansas öde är inte gripande nog. Allt i huvudstaden är rätt tråkigt. Desto roligare och spännande är det att följa Tyrion. Här snackar vi djup på karaktär som vi får lära känna gradvis. Trots allt elakt och hemskt han gjort gillar jag honom och vill inte se honom dö eller lida.

Historien går verkligen i sakta mak och trots att mycket händer, händer det ingenting. Ändå fängslas jag. Och jag behöver hålla för ögonen färre och färre gånger, ett bra betyg. Om jag ska vara ärlig förväntade jag mig mer rått sex och hårt våld. Sexet är de nästan lite försiktiga med, vi snackar inte Sex and The City stön och naket utan det är nästan lite artistiskt. Oväntat helt klart. Våldet är kanske fortfarande rått men jag hade väntat mig mer brutalitet. Båda sakerna är för mig bra att det inte är som jag väntade mig, det ger serien högre betyg. Den blir snyggare enligt mig eftersom scenerna då inte bara gjorts för att skapa uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...