söndag 20 april 2014

Moster Ulla och Let's Dance

Kenza
Igår var jag hos Moster Ulla, påsken är ju en tid för att träffa släkten. Moster Ulla är den som har koll på allt kändisskvaller från senaste Se & Hör. Att komma till henne är en uppdatering om vad som hänt i kändisarnas värld, den världen som sträcker sig längre än till nyheten om att Gwyneth Paltrow och Chris Martin tar ut skilsmässa. Dit sträcker sig min värld. Moster Ullas värld är alltså lite större. Varje fredag sitter hon bänkad framför Let's Dance och så även i fredags. Vi kom in att prata om detta under besöket igår och jag tänkte ägna detta inlägget åt några av hennes tankar kring fredagens tävling. Eftersom vi själva sett kanske tio avsnitt totalt av Let's Dance är min kunskap begränsad.

Men Moster Ulla kan desto mer. Hon för statistik över vilka poäng alla fått under varje tävling. Än så länge är det tre stycken som fått en tia, alltså högsta poäng. En av dem var Kenza som åkte ut i fredagens program. Mycket synd tycker Moster Ulla. Hon är besviken. I fredags var första gången hon röstade och rösten lades på Kenza eftersom hon kände på sig att Kenza hängde löst. Men det hjälpte inte, Kenza åkte ut.

Istället får hon nu heja på Benjamin (senare redde vi ut hur det hängde ihop med släktskapet (eftersom han heter Ingrosso), vart hamnar Sebastian Ingrosso från Swedish House Mafia i allt detta? Jo de är kusiner). Men det är ändå helt okej att "behöva" heja på Benjamin. Han har alltid varit duktig och det har nästan varit klart från början att han kommer vinna, "Han har det i blodet." Nu både hoppas och tror hon att Benjamin kommer vinna. Hon är mäkta imponerad att han lyckades dansa så bra den gången då han hade inflammation i höften. Han tittade på sin danspartner och sedan övade en gång innan han ställde sig på dansgolvet på fredagens. Här får jag flika in att jag också är imponerad, jag hade inte klarat det.

De som är kvar som är kvar i tävlingen är faktiskt bra nu tycker Moster Ulla. Till och med Steffo Törnqvist och Patrik Sjöberg har blivit bra. Fast med Patrik är det nog mer hans danspartner Marias förtjänst tycker hon.

Jag tycker mig se ett större intresse för TV hos den lite äldre generationen (55+). Mina föräldrar har sina program de kollar på varje vecka och som de kollar på SVT Play om de missat. De gillar SVT Play. Vi hann t ex med att prata om den danska serien Badhotellet som mina föräldrar gillar skarpt och tycker är helskön (jag är lite kluven, skulle nog vart med från början). Även På Spåret och förväntningarna inför starten på Mr Selfridge hann vi igenom. Kanske beror det på att jag alltid lyckas styra in samtalet på TV men det känns som att de tittar mer och kanske framförallt pratar mer om TV. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...