tisdag 15 april 2014

Friends With Better Lives - andra avsnittet om möjligt sämre än det första

Friends With Better Lives imponerar inte med sitt andra avsnitt heller. Det första avsnittet var jag försiktigt skeptisk mot men det här andra tänker jag säga som det är om. Det var kasst.

Det känns gammalt. Upplägget är massa folk i en soffa som kommer med kränkande punchlines riktade mot varandra. Det är ingen finess och ingen stil. Bara plumpt.

Bland annat så skämtas det om en kvinna som blivit vegetarian men som tillåter sig att smaka på en hamburgare. Då startas en strålkastare som skiner på henne, hon släpper ut sitt hår och en fläkt börjar blåsa. Det hela avslutas med att det sprutar ut sås ur hamburgaren. Det är så vidrigt dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Sen kommer standardskämten om en man som inte har varit ute och raggat på länge och som därför gör bort sig en massa. Kanske kul för 20 år sedan, inte längre.



Nä den här serien spelar i samma liga som Married with Children (våra värsta år). Det är bara bara dåligt. Men Ed O´Neill har kommit tillbaka och spelar nu Jay i fantastiska Modern Family. Tyvärr verkar Kevin Conolly, som spelar Eric i fantastiska Entourage, göra den motsatta resan. Deppigt.

Jag försöker febrilt komma på något positivt att avsluta med men det går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...