söndag 6 april 2014

Black Sails - slut på säsong 1

Jag har skrivit en del om Black Sails. Jag har inte varit så positiv. Och nu när första säsongen är slut så är jag inte så mycket mer nöjd. Jag hade sett fram emot mycket segling och goa fäktningsscener
uppe i masten. Men så blev det inte. Black Sails är mer som Game of Thrones men utan det bra. Det är bara snack. Bara bara snack. De seglar i typ tio minuter sammanlagt i hela säsongen.

Det här är typ det närmaste segling vi kommer.
Nä. Bara vita stränder och palmer räcker inte. Det måste hända något också. Och med hända menar jag inte politiskt snack om olika smugglingskarteller. Det behövs mer svällande segel och vågor. Mer knivar mellan tänderna och svingande i master. Mer änterhakar och kanoner.

Och slutet. De ägnade en hel säsong åt att leta efter den där båten. Och sen när de hittade den. Då tog det slut. Bara sådär. Jahaja.

Jag vet inte om jag kommer ta mig tid att se nästa säsong. Kanske första avsnitett. Men seglas det inget i det avsnittet så lägger jag ner.


1 kommentar:

  1. Jag tyckte serien var helt okej, även utan segling. Det är ju så mycket annat :)
    Men alla är vi olika såklart :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...