fredag 21 mars 2014

Welcome to Sweden: Första avsnittet


Nu har jag precis sett det första avsnittet av TV4s (och NBCs!) nya serie Welcome to Sweden. Serien handlar om en amerikan som flyttar till Sverige med sin svenska flickvän och de kulturkrockar som uppstår. Handlingen bygger på Greg Poehlers (som spelar huvudpersonen Bruce) eget liv när han flyttade till Sverige. Med i serien är också Josephine Bornebusch, Lena Olin och Claes Månsson.

Vi brukar ju inte vara något stort fan av svenska serier men jag vet inte om det var den amerikanska humorn som var påtaglig här med vad jag skrattade. Skämten var så opolitisk korrekta vilket gjorde det riktigt roligt. Det handlade om samer, om korta personer och om stereotyper. Trots detta var det inte pinsamt som i många andra svenska serier och filmer.

Jag kommer verkligen se de resterande 9 avsnitten om serien fortsätter hålla samma klass. Det ska bli spännande att se hur Amerikanarna mottar serien när den har premiär där. Och jag ser fram mot alla de amerikanska gästskådespelarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...