fredag 14 mars 2014

Veronica Mars: The Movie

100 procent mys. Allt var mys. Jag älskade varje minut fram till sista scenen. Jag ville aldrig att det skulle ta slut.

Vi fick värt kärlekspar, alla karaktärer fick ett bra slut. Tänkt om detta hade fått bli den fjärde och sista säsongen. Vad bra det hade bivit. På ett sätt kändes det som en hel säsong koncentrerad till knappt 105 minuter. De ville kanske lite för mycket och förlorade djupet. Eller så är det att jag gärna hade velat se alla saker mer utvecklade eftersom jag är van vid att se karaktärerna i serieformat.

Kemin och humorn fanns åtminstone kvar och det är tusen gånger viktigare än att saker kanske gicks över lite för fort. Filmen är verkligen gjord för fansen och jag tycker att jag åtminstone fick allt det jag ville ha. Jag fick se vart alla tagit vägen. Jag fick skratta. Jag fick drömma. Jag fick ett lyckligt slut. Filmen är den perfekta avslutningen på en sådan här fantastisk serie!

Johan har inte sett så många avsnitt av serien men ändå sett några scener hit och dit. Han hejar fortfarande på Piz men för mig har det alltid varit svårt att välja. Jag är nog nöjd med båda och vi fick ju kärlek med båda två. Men i slutändan är nog Logan den jag gillar mest, historien de har. Kemin som finns där. Jag hade velat se lite mer kemi kanske, det var lite stelt ibland.

Men som sagt, vilket avslut. Nu känner jag mig nöjd och kommer komma ihåg Veronica Mars för allt det fina det var, inte för det avhuggna slutet på den tredje säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...