onsdag 12 mars 2014

Tredje (och sista) säsongen av Veronica Mars

Oj, vad fort det gått. Nu är hela serien slut, en serien som jag älskat från första stund och älskat att ha många avsnitt att kolla in. Detta är verkligen en serie jag kan tänka mig att se om och det är inte så ofta jag känner så, fråga Sofia borta på Seriebloggen. Men Veronica Mars har den perfekt blandnigen av enstaka fall, större fall och personliga händelser.

Andra jag pratat med och som jag läst på internet har många tyckt att seriens slut var under all kritik, det är en av anledningarna (kanske den enda?) till att det nu görs en film. Jag tycker dock inte att slutet var så himla dåligt. Även om jag såklart gillar Veronica och Logan har jag inget mot Piz, han är skön, gullig och stabil. Kanske beror det på att jag vet att det kommer en film så jag inte behöver vara förkrossad men vi lämnades inte med någon stor cliffhanger och inte med alla karaktärer på randen av självmord. Så jag är rätt nöjd. Men känns det inte som att i filmen får vi Logan och Veronica tillslut, varför gjordes den annars... Och det är något jag verkligen hoppas händer, det är ju som gjorda för varandra. Den kemin dom har alltså! Pjuh *paussvettas lite*.

Helt okej...
Nu till den vanliga säsongssammanfattningen:

Favoritavsnitt
Det är svårt, alla avsnitt har flytit ihop eftersom jag kollat på dem på så kort tid. Men jag gillade "Postgame Mortem", avsnitt 13 eftersom det var kul när Logan fick vara barnvakt. Jag gillade också "Mars, Bars", avsnitt 14, eftersom Mac och Logan blev vänner under en skattjakt, det är också anledningen till att jag gillade "Debasement Tapes", avsnitt 17, då Mac och Logan arbetade tillsammans. Många avsnitt med Logan alltså. Men som sagt, de flesta var himla bra. Gillade skarpt när Veronica och Piz kysstes första gången. Brutal scen med mycket känslor! Hela Parkers födelsedagsparty var väldigt underhållande.

Favoritkaraktär
Ett vinnande team!
Uj, alla i denna serien (inklusive Dick) känns så härliga. Jag skulle gärna vilja hänga med dem och surfa, äta popcorn och plugga. För mig är detta ett riktigt kvalitétstest. Om det inte finns någon karaktär jag stör mig på är det en bra serie.

Säsongens värsta
Hm, det värsta. Dicks reaktion på när hans pappa kom tillbaka. Alla de känslorna det drog upp. Fruktansvärt jobbigt att se. Väldigt bra skådespel och om det hade kommit en fjärde säsong hade jag hoppats på en fördjupning av detta.

Säsongens bästa
Hela uppläget på säsongen var himla bra. Det var inte ett stort fall som det var i de andra säsongerna utan både våldtäktsfallen och sen Deans "självmord" fick plats. Detta gjordes för att öka antalet tittare. Också bra att de tog upp våldtäktsfallet från den andra säsongen, bra gjort. De har klarat övergången till College otroligt bra, mycket bättre än många andra serier gjort. Jag gillar också Collegemiljön lite mer eftersom de bor på lite olika ställen. Logan och Dick fortsätter vara föräldrarlösa hotellsovandes medan de andra spred ut sig mellan olika ställen. Det ger helt klart fler storylines.

Så till sist kommer den där delen då jag går tillbaka till vad jag trodde skulle hända under säsongen:
  • Fallet denna säsongen känns ju självklart, headshave-mannen. Jag tror det är lite för enkelt att det skulle vara Dick så det tror jag inte. Kanske den nya killen, Piz. Å andra sidan skedde ju dessa grejerna redan förra året så det borde vore en elev i åtmistone år 2.  -  Det var inte det enda fallet och jag hade inte på känsla vem det var som våldtog.
  • Men Piz är åtminstone ett kul tillskott av karaktär. - VERKLIGEN!
  • Och hur hamnade alla tillbaka i Neptune, det fick vi inte reda på va? - tror fortfarande inte riktigt jag har koll på hur alla hamnade på samma College.
  • Vart är Weevil, hoppas han kommer. - Bra karaktärutveckling i denna säsongen.
  • Mac kommer "blomma ut" (vad jag nu menar med det) och bli ihop med Piz, gulligt. - "Blomma" gjorde hon, dock blev hon inte ihop med Piz. Men hon fick lite egna storylines, bra!
  • Logan kommer hålla sig lite lugnare och jag hoppas inte få se för många break-ups i säsongen.  - Bra två... Men han höll sig ändå rätt lugn tycker jag. Konstigt det där med det brinnande huset, trodde inte det var en så stor deal.
  • Och vad är grejen med Mrs Casablancas?!?! - Underlig grej, fattande aldrig riktigt vad det var som hände där.
  • Introt är dock en no-go. Jag saknar det andra! - Japp!
På fredag kommer filmen! Så roligt! Jag har sett en trailer, ska inte se mer. Jag vill ha kvar allt det göttiga.

2 kommentarer:

  1. Annie har blivit en shipper! WOW även det är ganska ovanligt, själv är jag på slutet av säsong 2 och börjar bli lite stressad nu. Men har insett att jag inte är klar tills på fredag så filmen kommer ut, men hade nog inte haft tid att se dne då ändå ;) haha

    SvaraRadera
  2. Veronica Mars har öppnat många nya sidor hos mig! När jag var hos frisören i måndags hade jag med mig en bild på Kristen Bell :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...