söndag 9 mars 2014

Mästarnas Mästare

Mitt näst bästa TV-program är tillbaka, Mästarnas Mästare. Underbart.

Det är sjätte gången forna mästare gör upp i mer eller mindre sanslösa tävlingar under gassande sol i södra Europa. Och hemma i ett vårhärligt Uppsala njuter jag hela vägen.



Min favorit hittills är Sven-Åke Lundbäck (till höger på bilden). Jag hade aldrig hört talas om honom innan idag men nu hejar jag på honom helhjärtat. Han känns lugn och sympatisk och dessutom är han skidåkare, det är gött, kort och gott. Filmen om hans karriär berörde och det är intressant hur en så stor idrottare kan vara mer eller mindre bortglömd idag. Men störst intryck det är första avsnittet gjorde Theresia Larssons (ännu en total okändis för mig, tydligen världsmästare i karate, bredvid Sven-Åke i bilden) genomförande av 90˚. Hon rörde inte en min. Det var imponerande.

Vi fick se Kajsa Bergqvists film också. Jag var helt säker på att hannes karriär tog slut efter att hälsenan gick av i Båstad. Jag minns hur jag såg det live, det var läskigt. Men tydligen kom hon tillbaka och tog ett VM-guld till. Gött.

Annars tycker jag att det vara lite pinsam stämning i huset. De verkar trivas, men jag vet inte. Det är tävlingarna som är det roliga. Livet i huset blir lätt lite underligt. Lite väl privat ibland. Men visst är det roligt att poolen alltid är kall. Det har den varit varje år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...