måndag 24 mars 2014

Girls: Let's move to Iowa!

Vilken slutscen, vilket avsnitt, vilken säsong!


Jag är så ofantligt glad att Hannah dels kom in på skrivarlinjen, dels tackade ja. Att hon följde det som hon ville och inte det som Adam ville. Framförallt eftersom han varit nedlåtande och borta under mycket av denna säsongen. Inte alls tagit deras förhållande på allvar, enligt mig. Att Hannah ändå hade inställningen att det är klart vi löser det gjorde mig glad men fick mig också att inse att Adam verkligen inte är rätt person för Hannah. Han kunde inte vara glad för henne utan var egoistisk. Inte alls som Marnie som blev superglad och stöttade hela vägen, kul vändning i Marnie/Hannahs förhållande.

Annars måste jag säga att jag gillade de mesta i avsnittet. Jag kan dock inte bestämma mig om Ray ska vara ihop med Marnie eller Shosh, det får ge sig. Vad jag vet är att skådisen/gitarristen inte är någonting för Marnie, hon behöver inte en sådant kille till.

Denna säsongen har varit otroligt mycket bättre och ljusare än den förra. Det har varit mindre fokus på sex och psykiska problem utan mer fokus på dynamiken mellan människor. Sexet har fått spela en mer naturlig roll vilket jag gillat. Denna säsongen var mer lik den första, som jag ju älskade.

En fjärde säsong har varit beställd sedan länge och jag längtar kopiöst dit. Hur ska det går med Hannah i Iowa, kommer hon ens flytta? Kommer Shosh att få sin examen och får hon Ray tillbaka? Hur blir det med Jessa och konstnären (vilket drama)? Och kommer Marnie hitta sin egen plats och bry sig mer om sig själv än om männen hon dejtar? Jag hoppas jag får svar på alla frågor under nästa säsong. Men som sagt, en riktigt bra tredje säsong från Lena Dunham, hatten av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...