lördag 1 mars 2014

Första säsongen av Veronica Mars

Vilken serie! Hur kunde jag någonsin sluta kolla!? Och vad jag inte kom ihåg slutet. Gripande! Läs inte vidare om ni inte vill se fler utropstecken eller läsa om vad som hände i den första säsongen av Veronica Mars. Jag kör en "vanlig" säsongsanalys och sen kommer det extra :)

Favoritavsnitt
Oj, det kändes lite som att hela säsongen var ett enda avsnitt, det har bara flytit på. Men säsongsavslutningen alltså, den var magnifik!

Favoritkaraktär
Svårt, det är inte alls som i Brothers & Sisters där alla karaktärer är enkla att gilla. Alla i denna serien har en sida jag inte gillar. Och det är verkligen inte negativt. Det gör karaktärerna mer levande på något sätt. De lyckas också gå in på djupet på karaktärerna vilket jag gillar. Så jag har inget favorit än, det kanske nystas upp. Men jag gillar Leo, hoppas han är med mer. Kul att se Schmidt i New Girl i en annan roll.

Säsongens bästa
Logans och Veronicas första puss. Så oväntat. Jag trodde detta inte skulle komma i den första säsongen! Och i avsnittet var det också så oväntat. Men väldigt roligt, jag gillade det. Logan har ju verkligen utvecklat under säsongen och jag hoppas Veronica snart börjar lita på folk Hon hade ju bara kunnat fråga Logan om han visste om filmningen i gästhuset, omoget att inte fråga anser jag. Men som sagt, deras förhållande gillar (gillade?) jag.

Omg, jag kan titta på detta hur många gånger som helst. Helt i chock var jag först gången!

Säsongens värsta
Aaron Echolls. Utan tveckan. Inte bara för att det var han som var mördaren utan för allt han gjorde under säsongen. Serieskaparna gjorde det verkligen upplagt för att ingen skulle sakna honom eller fundera över om det verkligen var honom. Han är den perfekta mördaren. Men såklart sjukt för Logan att förlora både sin mamma och pappa under en säsong. Undra vad som hände med Logan och Eli i sista avsnittet. Och jag hoppas vi får se mer av Logans halvsyster, inte bara för att jag gillar skådisen (omg) utan också för att jag gillade hennes och Logans kemi. Han behöver någon att kalla familj nu.

Jag hade nästan varit nöjd här. Serien hade kunnat vara en säsong och jag hade varit nöjd. OM det inte hade varit för sista scenen, omg. Var de tvunga att göra så. Jag vet verkligen inte vem det är. Jag hoppas att det varken är Logan eller Duncan utan typ Eli eller Wallace. Eller någon helt annat. Hur ska hon kunna välja? Och jag hoppas verkligen inte att nästa säsong bara kommer handla om detta. Det är för gjort. Men jag tror ändå att det kommer vara den stora grejen i resten av serien, tråkigt!


Kommer ni ihåg att jag skrev efter första avsnittet vad jag trodde skulle hända i säsongen? Hur blev det med de sakerna?
  • Det var Duncan som dödade sin syster - Inte riktigt, men han var misstänkt ett litet tag.
  • Det är Veronicas mamma som är innanför motellet - Det var det inte va, kommer inte ihåg vem det är. Men vi fick ju se lite av den förskäckliga förebilden som kallas mamma.
  • Och det visar sig att Veronica, Duncan och Lilly är syskon (crazy) - Spot on Annie, fast det var det ju inte när allt kom omkring. Gud vad glad jag blev när Keith berättade för Veronica, glädjetårar!
  • Sheriffen sätts bakom lås och bom, vilket pucko! - Inte detta, men han börjar bli lite mer vettig, hoppas det fortsätter!
  • Wallace blir olyckligt kär i Veronica. Weevil blir olyckligt kär i Veronica. Veronica är inte kär i någon. - Nja, här var jag ute och cyklade. Härligt :)
Efter första avsnittet på den andra säsongen kommer jag göra ett sådant här uttalande igen, det var kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...