onsdag 19 mars 2014

Fargo till HBO

HBO berättade för en tid sen att de har gjort en serie av bröderna Coens film Fargo. Jag har inte sett filmen men det jag sett av serien verkar lovande.




Klicka gärna in dig på Youtube och kolla på några fler trailers. Det är underliga men bra grejer.

Filmen går i korta drag ut på att den stackars Jerry behöver få tag i pengar och lyckas trassla in sig i diverse brott som bara blir blodigare och blodigare. Serien är bara löst baserad på filmen men det verkar handla om en fifflade som inte drar sig för att använda grova metoder. En av trailrarna innehåller en fastfrusen man som verkar bli lossågad med motorsåg.

Jag tror att vi kan se fram emot en underlig serie som kommer bjuda på såväl skratt som förfäran.
Och känner vi HBO rätt så kommer den sannolikt också innehålla en hel del våld.

Det jag ser fram emot är att se Martin Freeman (ni vet, Bilbo och Watson). Han spelar Lester Nygaard, en försäkringssäljare. Det kommer med största sannolikt bli hur kul som helst. Speciellt som serien utspelar sig i ett snöigt Wisconsin där Freemans brittiska kommer vara en underbar kontrast.


Serien har premiär på HBO-nordic den 23 april. Jag och Annie kommer sitta bänkade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...