fredag 7 mars 2014

Andra säsongen av Veronica Mars

Vilken säsong. Vilken serie! Ni anar inte hur glad jag är att det kommer en film. Både för att jag hört att slutet på säsong 3 inte ska vara någon höjdare och för att det fick mig att börja kolla på serien. GUD vad bra den är!

GRADUATION!
Favoritavsnitt
Detta är riktigt svårt eftersom alla avsnitt dels flutit ihop dels är så himla bra. Det enda avsnittet jag tyckte var lite underligt var när Veronica drömde hela tiden eftersom hon inte sovit. "I am God", avsnitt 18, alltså. Det var lite för underligt för min smak. Alla andra avsnitt: fab!

Favoritkaraktär
Logan, han kan fasiken gör vad som helst och jag kommer fortfarande älska honom. Så himla typiskt serier! Framförallt honom med Veronica och när han visar sina mjuka sida. Varje gång han ber Veronica om hjälp eller visar några som helt känslor för henne. Säsong tre hoppas jag blir en fest!

Även Dick (varför han nu är döpt/fått det smeknamnet!!!) gillar jag skarpt, detta av någon underlig anledning.

Säsongens värsta
Den här grejen med Meg, barnet och Duncan. Lite för konstigt för min del. Och rätt konstigt hur Veronica var ledsen typ en halv dag för att Duncan (hennes livs kärlek) var tvungen att rymma. Sen var det back to business och bli kär i nästa. Okej kanske inte riktigt men jag tyckte det var lite lustigt. Ganska mycket av de stora fallen har varit underliga denna säsongen. De hade nästan lite svårt att knyta ihop allt i slutet.

Annars gillar jag verkligen fallen som spinner över hela säsongen. Det är en av seriens stora styrkor! Att många av de små fallen också bidrar till de stora gör att sammanhanget i serien blir mycket större, allt hänger på ett eller annat sätt. Även om det har lite svårt att få fram det ibland.

Jag hade aldrig kunnat tro att Beaver var den han var. Jag var så himla glad när han och Mac blev ihop igen, de hade sån kemi! Fruktansvärt verkligen! Men då var det inte Veronica och Duncan som hade ihop det på festen när Veronica blev våldtagen, crazy Beaver (undras om det var planerat redan i första säsongen?) Och jisses, Aaron Echolls alltså. Han fick det han förtjänade som pappa Mars sa.

Säsongens Bästa
Vad tror ni? Logan och Veronica såklart, no doubt :) Och ingen mer kärleksförklaring behövs från min sida...

Utvärdering av säsongen såhär i efterhand:

  • Grejen under säsongen kommer vara bussolyckan - JAPP!
  • Meg dog inte utan tog sig i land. Sjukt om hon dog! - JAPP, poäng till mig. Sjukt att hon dog sen.
  • Logan fortsätter vara låg under säsongen och det blir skandal på skandal, som Veronica såklart måste hjälpa till att fixa och de blir ihop i slutet. - JAPP, jag är bra på detta :)
  • Synd om Duncan såklart men han fick en säsong med Veronica, det är nog. - De var ihop liiite för länge i säsongen och de skiljdes på lite för bra sätt.
  • Keith fortsätter vara ihop med Wallace mamma. - Här tog det tvärstopp, tydligen inte. Tråkigt.

Nu ska jag pausa några dagar och kolla sen börja på sista säsongen. Precis som förra gången kommer det ett inlägg om vad jag tror kommer hända i säsongen. Men min stora undran nu är vad Mrs Casablancas ville pappa Mars. Och någonstans får jag för mig att de alla kommer gå på samma högskola/universitet, Weevil, Dick, Veronica, Wallace, Mac och Logan. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...