måndag 3 februari 2014

Only Child

Vilket avsnitt! Än så länge ett av seriens bästa avsnitt. Det hade allt och lite till. Folk löste problem, fick ihop det och sabbade lite. Detta var det Girls som jag blev kär i. Scenerna, karaktärerna och hoppen mellan handlingarna. Avsnittet kommer bli en klassiker i min bok och jag hoppas innerligt att säsongen fortsätter så här.

Det genomgående temat i avsnittet tycker jag var att säga ifrån. Hannah sa ifrån till Caroline och jag hoppas det var det sista vi såg av henne. Som jag skrivit tidigare: serien behöver inte fler karaktärer utan den behöver fördjupa de som redan finns. Och det gjordes i detta avsnittet, hos många karaktärer. Ray sa ifrån till Marnie och upplösningen var ju helt fantastisk. Väldigt uppenbar men det kvittar lika för jag älskade det. Den scenen gör Girls så fantastisk. Allt med scenen var underbart. Och hoppas det återkommer i fler avsnitt så vi får se mer av Ray och Marnies kemi. Efter att avsnittet var slut spolade jag tillbaka och kollada på scenen igen, så fantastisk!

Även Shosh sa ifrån till Jessa och det ska bli kul att se vad som händer med det. Bra också att Shosh kommer tillbaka till sina gamla vanor, jag gillar henne så :)

Fyra avsnitt in i säsongen och Girls har verkligen hittat tillbaka till det fina och glada som skedde under säsong 1. Återigen visar Lena Dunham att kvinnor som inte är perfekta också är roliga och har en plats i tvn. En underbar utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...