lördag 8 februari 2014

Mayfly Man

Denna säsongen känns mer personlig och det gillar jag. Båda avsnitten har stora drag av det som händer i Sherlocks och Watsons privatliv. Jag älskar Mollys blick när Sherlock hamnade på kort med tärnan. Och hennes sista blick över dansgolvet. Jag hoppas fortfarande starkt på Sherlock och Molly. Jag gillar också, eller jag får känslan av, att denna säsongen är mer rolig. Jag skrattar högt flera gånger under avsnitten.

Kemin mellan Sherlock och Mrs Hudhges är helt fantastisk. Båda är riktigt fyndiga och lite smådryga. Och vilken stjärna Mary är! Hon passar in i serien på ett helt perfekt sätt. Jag gillar att hon får ta en stor roll och det var väldigt roligt när hon spelade ut Sherlock och Watson mot varandra. Och vad skönt det är att Sherlock och hon är vänner, det känns så naturligt. Och de behöver varandra, så fint.

"Jag vet allt om aska" Hela hadnlingen med någon slags svensexa, jisses. Gissningsleken. Inte från denna värld. Här tog ju serien helt klart en galen tvist jag inte tycker att vi har sett innan. Här var ju också fokuset på deras privatliv. Riktigt kul. Jag gillar utvecklingen. Och till sist:

"The three of you". Sista scenen var ju bara helt fantastisk. Där och då insåg jag, än en gång, varför jag älskar denna serien. Den är sådär supermysig, rolig och spännande. Underbart! Jag bli såhär lyrisk varje gång jag skriver eller pratar om Sherlock, serien har den effekten på mig. Ni får stå ut :) Jag längtar redan till nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...