fredag 21 februari 2014

Hela Brothers & Sisters

Nu har vi kollat klart, 110 avsnitt tror jag det blev. Vi har hållit på sedan i slutet av november och blev klara i söndags. Här finns videon om den femte säsongen och på etiketten Brothers & Sisters hittar ni alla andra videos och inlägg om serien, perfekt för er som är sugna på att se serien :)

Först säsongen på klassiskt vis, sen om några dagar kommer om hela serien, i ett serietips.


Favoritavsnitt
Antingen Father Unknown (20) eller Get a Room (9). I de avsnitten gjordes det som serien gör bäst nämligen hemligheter som ska försöka hållas. Jag älskar när de spelar den lilla trudelutten som får serien att framstå som Jönssonligan. Alla i familjen är snabba på att döma och dra slutsatser vilket alltid leder till komplicerade situationer, kul! Men första avsnittet på säsongen när Justin kom hem var också bra. Tidshopp är svåra men oj som karaktärerna hade förändrats (eller? :)).

Favoritkaraktär
De gjorde åtminstone allt de kunde för att smutskasta
William, hemsk person!
Sarah ökade väldigt mycket under säsongen. Men som vanligt låg de flesta på topp. Äntligen blev jag av med Holly, som jag väntat. Och sen inser jag att jag inte ens saknar henne, hon tillförde inte så mycket till serien helt enkelt. Både Rebecka och Robert visste jag skulle lämna serien så var inställd på det till tusen. Jag trodde dock inte att Rebecka skulle vara med så mycket som hon var så det var en bonus. Annars var det lite underligt hur karaktärer helt plötsligt var borta under ett avsnitt. Kitty åkte till Washington, Tommy kom och försvann och det kändes som att vissa karaktärerna var borta när stora saker hände. Jag vet inte, kanske var det bara en känsla.

Säsongens värsta
Den lilla räddaren i nöden i att Michelle inte fått missfall. Töntig grej tycker jag, det hade dem kunnat skippat. Och sen då när barnet blev lämnat så var det hux flux som om ingenting hade hänt. När underligt storyline.

Säsongens Bästa
Slutet! Tyckte faktiskt de knöt ihop säcken otroligt fint. Helt klart en av de bästa serieavslutningar jag sett! Jag gillar att alla trådar inte löstes men ingen stor sak lämnades orörd. Bra balans. Och Norahs fina speakerröst och de fina bilderna i slutscenen var toppen över iet. Ett bra avsked som passade serien otroligt fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...