tisdag 14 januari 2014

Television 02/2013

Det var en fin liten överraskning som väntade på mig när jag kom tillbaka till Uppsala efter jullovet, Magasinet Television. Nu startar vi en ny grej här på seriesoffan. Vi drar igång recensioner även av en tidning :) Så vi kör igång helt enkelt.

Det är alltid svårt att producera nummer två, av allting. Men de har lyckats. De har ett bra innehåll. Varierande så det passar många och framförallt bra tillbakablickar, nulägesanalyser och visioner. Det måste jag säga är en av tidningens styrkor. De tillbakablickarna som görs i och med Camp Molloy och De som vågade tänka nytt ger oss tv-älskare en grund som vi behöver och gillar. Historia är det som världen bygger på och de analyser som vi gör.

En riktigt het nulägesanalys i artiklarna om OS lyfte tidningen. De var riktigt bra! De visade på båda sidorna och problematiserade både hit och dit. Kanske vet ni redan vart vi står med tanke på att vi älskar OS nästan lika mycket om serier. Vi vill ha OS tillbaka i SVT, men men.

Lågvattenmärket var nog ändå artikeln om recaps, inte ett stort lågvattenmärke men ändå ett sådant. Det beror nog mer på att jag är helt ointresserad av stora recaps. Jag gillar mer analyser än att stolpa upp ett händelseförlopp.

Ett bra uppföljarnummer helt enkelt! Bra bredd på tidningen! Vi blev också båda sugna på True Detective efter detta numret så det är en serie vi ska kolla in under 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...