måndag 20 januari 2014

She said OK

Tredje avsnittet av Girls och vi får åter igen vara med i den fragmenterade världen som Girls ofta bjuder på. Vi får se hur Marnie fortfarande inte är över Charlie och hur han fortfarande påverkar henne. Allt medans han inte är med i serien längre. Skådespelaren och Lena Dunham kom i bråk och därför valde han att lämna serien mellan säsongsinspelningarna.

Vi fick också se en nästan helt normal Adam. Så himla skönt. Skönt också att handlingen inte kretsar kring Adam utan att han mer är en biroll. Och kanske framförallt att Hannah får en handling som är mer än bara om Adam.

Men är det inte dags att Shosh och Ray blir ihop igen? Jag fick de vibbarna och hoppas verkligen att dem stämmer. Och till sist måste jag kommentera sättet de lämnade oss. Allas handling slutade mitt i. Vad hände med Ray? Med Marnie som blev lämnad på scenen. Med Shosh som blev lämnad ute på gatan? Och med Caroline som bara dök upp och sen fick vi inte veta så mycket mer. Helt i den andan som Girls bygger på såklart. Men jag kan inte mer än tycka att det är lite synd. Vad serien hade kunnat utvecklats om mer tid las på varje sak. Varför hade Jessa ingenting i detta avsnittet? Detta är både det som jag älskar och hatar med Girls. Det gör serien genialisk och igenkännande men samtidigt ytlig och statisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...