måndag 13 januari 2014

De är tillbaka!

Som jag längtat efter den tredje säsongen av Girls. Äntligen fick jag återse dem. Idag bjöds det på två avsnitt av serien och det enda negativa jag kan se med det är att det blir färre antal veckor med Girls.

Det som jag läst om säsongen innan var att den nog skulle vara lite mer positiv och handla mer om karaktärernas strävan mot att växa upp. I de två första avsnitten kändes båda av dessa sakerna av. Bara positivt i min mening.

Den största chocken var hur fort avsnitten försvinner. Det händer liksom ingeting, likt Entourage, och ändå förs handlingen framåt. Enligt mig är det den finaste TV som görs. Jag borde nog utveckla detta men är lite euforisk över avsnittet, svårt att skapa någon slags analys. Men det kommer, jag lovar.

Jag gillade också att Adam var lite mjukare. Hans uppenbarelse ger mig fortfarande ont i magen men hans och Shoshannas scen ute i skogen gjorde att jag ändå fick tillbaka hoppet. Jag gillar ju egentligen hans karaktär den är bara så kantad av jobbiga och hemska saker. Natasha gjorde inte saker bättre direkt. Men även här tycker jag mig se drag av att växa upp. Jag ser fram mot att se mer av denna sidan hos honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...