söndag 26 januari 2014

Black Sails

Det var sådär.

Jag hade nog hoppats på mer Pirates of the Carribbean. Lite mysiga pirater som seglar runt och sjunger sånger. Tyvärr var det inte riktigt så. Jag fick stora båtar, palmer, himmelsblå hav, kanoner,
musköter och sablar. Men inte en enda papegoja.

Det var lite svårt att förstå allt. Kapten Flint är ute efter ett stort pris (eller byte kanske är ett bättre ord) som han inte kan hitta utan en utriven sida ur en skeppslogg. Exakt vad det står på den sida fattar jag inte riktigt. Men sidan har John Silver (ni känner igen namnet antar jag) snott. Sen är det väldigt invecklat med hälare som säljer tjuvgods, piratkaptener som konkurrerar och ett krig mot civilisationen. Det är underligt. Men jag antar att det klarnar i nästa avsnitt.

Men som ni förstår, jag är inte helt övertygad. Men jag kommer fortsätta titta och hoppas att det tar sig. Jag blir sällan såld efter första avsnittet av någonting.


1 kommentar:

  1. Jag känner som du. Det motsvarade inte riktigt mina förväntningar men var tillräckligt bra för att jag ska se åtminstone ett avsnitt till. Tyckte att handlingen var väldigt rörig och hade svårt att hålla reda på vilka de olika personerna var. Hoppas att det blir mer tydligt i fortsättningen.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...