fredag 17 januari 2014

Black Sails

Det finns få onda människor som blivit så romantiserade och uppskattade av eftervärlden som sjörövare. Det skulle möjligen vara stråtrövare i Sherwoodskogen.

Jag är svag för filmer med stora båtar. Det finns något lockande med att hissa seglen och sikta på horisonten. Jag ser därför med glädje fram emot Starz nya serie Black Sails. Serien utspelar sig under 1700-talet. Vid sjörövarkaptenernas guldålder. Huvudpersonen är kapten Flint, känd från Skattkammarön. Black Sails utspelar sig tjugo år innan Skattkammarön och det är oklart hur stora parallellerna kommer vara. Jag har, i ärlighetens namn, dålig koll på Skattkammarön så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Det ända vi kan veta säkert är ju att Flint kommer överleva.

Trailern är lovande. Det verkar bjudas på allt det vi vill ha när vi kollar njuter av piratunderhållning. Kanoneld, stora skepp, tropiska öar, vilda städer, vackra värjor och sånna där smidiga pistoler som bara kan skjuta ett skott. Jag är väldigt förväntansfull och hoppas på ett Game of Thrones i Karibien. Premiär i USA den 25 januari, på HBO-nordic den 26 januari.

Förresten så ska det tydligen dröja nästan en halvtimme innan de första nakenscenerna kommer. Tydligen någon slags rekord för Starz.

1 kommentar:

  1. Trailern ger verkligen mersmak! Det ska bli spännande att se Black Sails!

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...