söndag 22 december 2013

Säsongsavslutning Downton Abbey

Nu är ännu en säsong av Downton över. Det var ågra veckor sedan egentligen men vi kollar ju på SVT. Sista avsnittet var genomgående underbart. Som Downton var på den gamla goda tiden. Innan kriget. Även om det inte gick superbra för alla så gick det inte så dåligt heller.

Men fan va deppigt med Jack Ross och Rose (Rose Ross, det vore något). De var så härliga ihop. Det hade varit jättekul och intressant om det hade fått fortsätta. Men kanske hade Rose fel intentioner. Det ligger nog lite i Marys ord. Om Rose bara vill jävlas med sin mor så är det kanske inte helt rätt. Hoppas Jack hittar någon annan lika härlig. För jag tror inte den här storyn kommer plockas upp igen, även om jag hoppas.

Var det Bates som knuffade? Jag vill inte tro det. Mord är ändå att ta i i överkant. Men det verkar ju lugnt i vilket fall, gött.

Sammanfattningsvis så kändes det skönt att Downton är tillbaka i gammalt slag. Nu ser jag med glädje fram emot julavsnittet. Om jag tillåts gissa lite så tror jag att vi kommer få se två stora händelser de 28 december när avsnittet sänds på SVT. För det första kommer Mary och Lord Gillingham kyssas ute i snön. Det blir en härligt hyllning till Mathew. För det andra kommer Michael Gregson komma in, precis innan Edith ska åka till Schweiz. Det kommer bli tårdrypande och underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...