torsdag 19 december 2013

Första säsongen av Brothers & Sisters

Jag och Sofia borta på Seriebloggen har ju börjat kolla på Brothers and Sisters tillsammans. Eller inte fysiskt tillsammans men i samma takt. Vi har nu kollat på hela den första säsongen och även pratar lite om den, kolla in det här. Under säsongen hann vi även med två andra avstämningar, den första här och den andre här. Kolla gärna in dem. Men jag kände att jag ändå ville skriva ett inlägg enligt den "vanliga" säsongsmallen. Vi pratar mest om karaktärerna i videosarna, det bara blir så fast vi både andra och tredje gången sa att vi skulle prata om mer handling. Det går tydligen inte att undvika. Så här kommer sammandraget från den första säsongen!

Favoritavsnitt
Nummer 14 - Valentine's day massacre. Tätt följt av "Favorite son", inte för att det avsnittet i sig var så bra utan för att det var helt olidligt sorgligt. Jag bara satt och tänkte att klart det kommer ordna sig, klart båda klarar sig. Den chocken alltså!

Men det var ändå alla-hjärtans-dagsavsnittet som tog pokalen. Dels för att det vävde ihop alla karaktärers handling fint och drog ut det till sin spets. Jag gillar/gillade också karaktären Tyler väldigt mycket och hon lös i detta avsnittet :)

Favoritkaraktär

Det är rätt svårt faktiskt. Jag gillar dem alla men det är inte som jag än så länge älskar eller bara vill se mer av. Det är liksom ingen som är bättre än någon annan. I positiv bemärkelse då. Det är skönt att titta på en serie där det inte finns så många jobbiga huvudkaraktärer. Hoppas det håller i sig :)

Säsongens bästa
Åh, allt flyter liksom ihop. Men det avsnittet om 11 september (avsnitt 8 och 9) var himla fint. Och såklart väldigt rörande. Det fick mig att se bakgrunden till mycket i familjen och fördjupande mina tankar om karaktärerna. Väldigt bra!

Säsongens värsta
Inte direkt i säsongen men jag råkade gå in på IMDB och spoilra mig själv något oerhört bara genom att läsa hur länge de olika karaktärerna ska vara med i serien. Har jag inte lärt min någonting liksom!? Jaja, nu får jag glömma bort detta och låtsas som ingeting. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...