torsdag 5 december 2013

Fjärde säsongen av Covert Affairs

Vilken säsong! Serien har verkligen gått från att ha ett fall per avsnitt i de första säsongerna till att nu ha en handling över hela säsongen. Ett otroligt bra utveckling om du frågar mig!

Nu har nog Covert Affairs gått igenom alla de vanliga agentgrejerna. Både skendöda personer (två!), dubbelagenter, kärlekstrubbel och diverse agenter som gått rogue. Hela registret. Nu krävs det bara att CIA glömmer allt med Annie och tar henne tillbaka till sitt hjärta. Då är agentregistret gjort. Undras vad nästa grej blir? Här är "sammanfattningen" från säsongen:

Favoritavsnitt
Alla avsnitt efter det tionde. Eller kanske mer hela grejen efter det tionde avsnittet. Alla tvära kast och människor som plötsligt dog. Vilka vändningar! Och såklart fick det ett lyckligt slut, skönt med säsonger som inte slutar med ond bråd död (Downton t ex). Jag ser mycket fram mot nästa säsong!

Favoritkaraktär
Joan. Japp, hon har tagit över både Annies och Auggies plats här. Starkare kvinna får man leta efter. Att hon dessutom var gravid denna säsongen gjorde hennes karaktär ännu bättre. Graviditet var där i bakgrunden utan att det påverkade hennes "performance" nämnvärt. Bra ur jämställdhetssynpunkt.

Säsongens bästa
Jag har skrivit tidigare om att det är synd att Covert har tappat så många karaktärer. Danielle, Jai, Lena och nu även Henry (eller :) ). Men med Calder blir det åtminstone en ny person i serien. Jag håller fortfarande fast vid att de är lite få karaktärer men tror åtminstone att detta är en bra början. Och jag hoppas vi får lära känna Calder lite mer i nästa säsong.

Säsongens värsta
Historien med Helen. Den kändes så himla påklistrad. Och tråkigt att vi redan sett att det går att fejka sin död. Det hade varit ännu mer spännande om Helen inte gjort det före Annie. Och jag förstod aldrig riktigt när Helen och Auggie var ihop. Var det innan han åkte till kriget och blev blind? Jobbade han för CIA då med? Jag får inte ihop tidslinjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...