måndag 18 november 2013

Super Fun Night är en anti-SATC


Här förklara Rebel Wilson varför hon tycker att Super Fun Night är motsatsen till Sex and the City.

Jag kan inte mer än hålla med om hennes argument. Super Fun Night är väldigt olikt Sex and the City. Det är riktiga tjejer som är med. Men, som jag kanske poängterat förr, var Sex and the City en viktig bit i jämställdhetsarbetet inom TV. Kanske är det en viktig bit fortfarande. De var fyra kvinnor i en egen serie. Det fanns bara enstaka män, många inte ens namngivna, ännu fler spelade inte en viktig roll i handlingen. De var förebilder och föregångare till något stort. Det är nu vi få se frukten, utvecklingen, av detta. I bland annat Super Fun Night.

Kul alltså! Jag har skrivit ett inlägg innan om varför jag tycker Sex and the City är en viktig del i tv-seriehistorien. Läs det här. Och glöm inte kolla in Super Fun Night, min höjdare i höst (och vinter?).

2 kommentarer:

  1. Tycker Rebel Wilson verkar vara en underbar person. Hon är så härlig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, hon verkar så himla mysig. Hela serien är så mysig!

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...