måndag 4 november 2013

Homeland: Still positive

Vilket händelserikt avsnitt! Det kunde varit en säsongsavlutning. Vi har ändå bara kommit halvvägs in i säsongen, sjukt! Samtidigt som avsnittet var händelserikt var det också riktigt blodigt och fruktansvärt. Nu känner både Johan och jag att Homeland är tillbaka på riktigt. För mig gör det inget att Brody inte är med. Handlingen som sker i Washington är nog så spännande och ger mig allt jag önskar av en serie.

Avsnittet började rätt lugnt och det var gött. Danas handling lättade upp stämningen bland allt det som Carrie och Saul gick igenom. Det var också skönt att den biten av handlingen avlöste allt när det blev som blodigast. Vi i publiken fick inte tid att tänka utan bara vidare till nästa grej. Bra tycker jag, då hålls vi på våra tår.

Det som jag nu ser mest fram mot är detta nedanför. Kul att avsnittet också fick namn från detta.

Men var det inte lite väl blodigt och kallsinnigt? Eller egentligen kanske det inte var det utan det var mer att det kom som en chock. Det var längesen Homeland var så blodigt, känns det som åtminstone, och därför hade glömt bort lite hur rå serien kunde vara. På ett sätt känns det välkommet för det gör serien mer verklig. Men min passion kommer ändå alltid ligga i det psykiska spelet serien har. Den delen är ett mästerverk!

2 kommentarer:

  1. Själv blir jag jättenöjd om vi slipper se mer av Brody och Dana, deras del i historien känns så överspelad nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte mer än hålla med. Mer Carrie och Saul!

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...