torsdag 21 november 2013

Handlar Smash verkligen om Bombshell längre?

Hit List och Liaisons. Två tredjedelar av serien handlar om allt annat än Bombshell. Det känns som att varje karaktär har något sidprojekt eller någon riktning där de hellre skulle vilja vara än i produktionen av Bombshell. Kanske vittnar det om Smashs egen produktion. Serien lades ner efter två säsonger så det är inte helt omöjligt att alla i produktionen letade efter nästa sak. Men framförallt vittnar det kanske på att de, teamet, tröttnade på Bombshell. De kunde inte längre låta handlingen kretsa kring musikalen utan behövde ta in nyare fräschare koncept.

De tär nu det börjar gå utför, jag kan känna det bubbla upp i min kropp. Jag har sett 5 avsnitt av den andra säsongen och vet att det är nu det börjar gå utför. Tråkigt såklart för jag gillar både konceptet med en tv-serier om musikaler och de flesta skådespelarna som är med. Men det är oundvikligt att serien tappat mycket sen piloten. Men jag kollar plikttroget vidare på 12 avsnitt till för att se om det kanske blir en ljuspunkt någonstans längs vägen. Men jag kan inte mer än längta till jag får lägga Smash bakom mig och gå vidare till nästa projekt. Tragisk tanke. En tanke jag aldrig hade tänkt efter att jag sett piloten av serien för snart två år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...