söndag 24 november 2013

Fjärde avsnittet av Downton Abbey


På något konstigt sett känns det som att allt inte sket sig i detta avsnittet. Downton har annars en förkärlek för att ingeting ska lösa sig utan allt ska bara gå åt skogen. Motsatsen till Entourage kanske? Men inte i detta avsnittet ändå. Fast det var så mycket som gick åt skogen kändes det ändå som allt de slutade på topp. Bates kommer inte ge sig (med rätta), Edna försvann (med rätta), Mary förstod att hon nog ändå gillade Gillingham (med rätta), Isobel har tagit ett steg mot att gå vidare, vi får se lite mer rasism (med rätta, belys problemet och stå på dig Rosie), Edith är bara mer och mer kär (med rätta, eller finns det något gömt där?). Trots att det hände jobbiga saker mest hela tiden i avsnittet slutade de alltså på topp. Bara sex dagar kvar tills lördag och nästa avsnitt!

2 kommentarer:

  1. Downton är så underbart att kolla på, jag önskar att varje säsong hade mer avsnitt!

    Angående Brothers and Sisters så har jag sett de första säsongerna för MÅNGA år sedan men då var det en avs mina favorit serier. Det är en mysig serie om en stor familj, Barnen är vuxna och har själv egna barn. Det är en hel del drama i den men i första hand är det bara en mysig familje serie. Jag har inte sett dom sista säsongerna, men jag har hört att den blev sämre då, men det säger man ju om alla serier. Jag har köpt boxen för att jag kommer ihåg hur mycket jag gillade den så har tänkt att ha ett maraton projekt med den när jag får tid :)

    SvaraRadera
  2. Ja absolut! :) det hade varit jätte kul! När? :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...