onsdag 13 november 2013

Extra avsnitt av The IT Crowd

Flashback! The IT Crowd släppte ett extra avsnitt, 3 år efter att seriens sista avsnitt sändes. Alla var med, allt var som det brukade. Nästan åtminstone. Vår vän Madelene, som tidigare skrivit om The IT Crowd, var den som berättade för mig att det kommit ett nytt avsnitt. Jag trodde att det blivit fel i min serieapp så jag hade bara klickat bort det. Men så glad jag blev när Madelene berättade för mig. Att hon sedan tyckte avsnittet var bra gjorde mig ännu mer sugen.

Så när jag hade sett avsnittet träffades vi igen och pratade om det. Vi kom överens om att det var ett bra avsnitt, inte perfekt, ett bra avsnitt. Det vi hade att invända mot var vassheten, inte alls densamma som förr. Vi invände oss också mot att handlingen var så uppdelad. Jen och Roy på sitt håll, Moss och Douglas på sitt. Det övervägande positiva var att skådespelarna var tillbaka igen, älskar dem! Men även att var en handling som i tiden. Det som jag framförallt gillade var slutet. Helt underbart.

Jag kan inte mer än älska när serien gör såhär några år efter att de slutats sändas. Att alla inblandade vill vara med. Jag hoppas på att fler serier tar efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...