lördag 9 november 2013

Covert Affairs säsong 3

Detta var den sista säsongen jag hade tills jag var framme vid den säsongen som sänds i USA nu. Jag har verkligen gillat att kolla ikapp denna serien och vet att jag har många avsnitt framför mig. Jag är också glad över Sofie som tipsade mig om serien från första början. Utan henne, inget Covert Affairs.

Jag måste börja med att inleda med att säga att Covert Affairs skulle kunna vara den serien som är duktigast på att blanda olika saker perfekt. De blandar kärlek, vänskap, makt, familjedrama, action, fina vyer och dubbelspel på ett helt otroligt sätt. I alla avsnitt syns denna fina avvägningen och det är en av saker som verkligen imponerar på mig.

Favoritavsnitt
Rock 'n' Roll suicide. När Annie är i det ryska fängelset. Mycket starka scener, bra scener. Kul att Eyal kom till räddning och att Annie senare förstörde allt och löste allt hundra gånger. Det sker så ofta det där att Annie gör lite som hon vill. Vissa karaktärer förändras aldrig, skönt :)

Tänk om det hade blivit dem?!
Favoritkaraktär
Annie, fast det blir lite tråkigt för er så Simon, gillade verkligen honom. Allt han gjorde för Annie, allt han inte gjorde. Han var den perfekta skurken. Sen bara försvann han. Rätt underligt. Fint ändå att de fick in hans syster och den där nyckeln, allt är så genomarbetat i denna serien!

Säsongens bästa
Mitt i allt det perfekta måste jag ändå säga att jag verkligen gillade avsnittet då de vände på allt. Det var upplyftande på något sätt. Jag har redan skrivit om det här. Varför var inte detta det bästa avsnittet då? Jo, för att det var inte själva avsnittet i sig utan att de vågade lägga undan den perfekta och bekväma och tänka helt nytt. Det var säsongens bästa!

En annan bra sak i serien är att det är 16 avsnitt per säsong, det är helt perfekt, de fortsätter leverera perfektion.

Säsongens värsta
Att Lena försvann, hon var en kul ny figur. När Jai försvann hade det behövts en ny fast person i serien. Dem är lite få karaktärer med bara fyra (eftersom Danielle också försvann). Det är för få för att bygga en handling kring, en eller två till tack!

Att Auggie och Annie kysstes är både det bästa och sämst som hänt serien. Jag är lite trött på att personer i serien alltid måste bli ihop. Men å andra sidan har Covert lyckats att inte ge dem ett will-they-won't-they förhållande så himla länge. För det är rätt jobbigt faktiskt att uppleva, ta bara Bones. Där lyckades de hålla i liv i föreställningen alldeles för länge och man orkar till slut inte. Här har de, precis som jag skriver ovan, hållit det perfekt. Några hintar här och var och sen pang på rödbetan utan något knussel. Och jag kan inte mer än vara glad, jag gillar dem båda starkt!

2 kommentarer:

  1. Har nyss upptäckt er blogg och jag gillar det jag ser :) Extra kul också att ni skriver om Covert affairs som det sällan hörs så mycket om. Bra serie tycker jag! Dock måste jag säga att jag är fullständigt emot Annie och Auggie. Dom är som bror och syster för mig och har noll kemi så jag hoppas inte det varar allt för länge, jag vill ha dom som vänner och kollegor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul med nya läsare, välkommen! Det var så skönt de första säsongerna när de inte var "ihop". För jag håller med, de är inget par jag hade hoppats på. Tror det finns stor risk att de nu får köra på. Om de skulle göra slut kommer de nog inte kunna återgå till så som det var. Tråkig utveckling. Men jag vill heller inte bara se negativt på det, det kan ju trots allt bli bra...

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...