tisdag 26 november 2013

Bloggprojekt om Brothers & Sisters

Det hela började med att Sofia la upp några bilder på de dvd-boxar som hon ägde. En av dem var Brothers and Sisters. Det är en serie jag funderat på att kolla på ända sedan jag började min tv-serietittarkarriär (härligt ord!). Min syster, som jag kanske skrivit om innan, var den tipsmaskin jag hade till mitt tittande och hon föreslog serien för mig. Problemet var nog att jag var typ 15 och tröttnade snabbt eftersom igenkänningsfaktorn var ungefär noll. Jag vill mest kolla på serien för att Ally McBeal, eller ja Calista Flockhart, var med.

Så jag frågade Sofia vad hon tyckte om serien, det visade sig att hon bara sett en säsong, för fler år sedan. Det ena ledde till det andra och här står vi nu. Med ett mastodontprojekt framför oss, som vi ska genomföra tillsammans!

Vi ska se på 110 avsnitt av serien och tillsammans försöka göra det som vi annars gör i varsin blogg. Ibland kommer det ske i textform, ibland i en video över internet, kanske även något gång i en video i samma rum. För det är just det som gör det lite krångligt. Jag bor i Uppsala, Sofia i Göteborg. Men några av de 110 avsnittet borde vi ju hinna kolla tillsammans :)

Vi får helt enkelt se hur formerna blir för detta lilla samarbete, det får ge sig med tidens gång. Jag ser väldigt mycket fram mot ett nytt maratonprojekt och ett lyft för bloggen. Heja förändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...