tisdag 15 oktober 2013

The Tower of David

Äntligen lite spännande i Homeland! Det tog tre avsnitt tills vi fick se Brody och ordningen är nu återställd. Serien handlar igen bara om Carrie och Brody. På ett sätt är det skönt och bekant, på ett sätt tråkigt med alla de lösa handlingar de lämnade i de två första avsnittet. Som t ex Dana och Sauls (jag lär mig aldrig stava han namn!) olika handlingar som inte alls var med i detta avsnittet. Det kanske kommer.

Det kändes lite som att de tog igen eftersom det varit så lugna första två avsnitt. I detta avsnittet fick se mycket våld, psykisk misshandel och ond bråd död. Både Carrie och Brody är fånga på sitt egna vis och funderar mest över varandra. Undra hur chefen i Caracas vet vem Carrie är och om han verkligen känner henne? Det ser jag fram emot att kunna nysta lite mer i. Jag hoppas också att chefens dotter får vara med lite mer, hon verkar cool. Hon påminner väldigt mycket om både Dana och killen som Brody lärde engelska i Mellanöstern. För några scener tänkte jag att handlingen skulle upprepas när han började lära henne prata engelska. Men så var inte fallet, skönt :)


En ny dimension fick säsongen i alla fall eftersom vi nu vet vart Brody är. Jag är dock inte säker på om allt sker i samma tid, alltså att Carrie och Brody sitter fängslade under samma månad. Det får vi se!

Och vad vill advokaten!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...