torsdag 3 oktober 2013

Super Fun Night

Jag började kolla på det första avsnittet med fruktansvärt låga förväntningar. Trailern till serien var urusel men eftersom jag verkligen gillar Rebel Wilson var jag tvungen att kolla in serien. Jag tror att just eftersom jag hade så låga förväntningar var serien rätt bra, helt okej. Inte sämre än varken Trophy Wife eller Brooklyn Nine-Nine.

Super Fun Night handlar om Rebel Wilsons karaktär Kimmie som är jurist och hänger mycket med sina två polare. Varje fredag ska de ha en "super fun night" och leva livet. I första avsnittet betyder det att gå till en pianobar där Rebel ska komma över sin scenskräck. Med på partyt hamnar både Kimmies chef och hennes största rival på jobbet. Dessutom bjuds det på sångnummer, överraskande!

Drama, drama
Det är rätt klassiskt, mean girls, good girls, perspektiv och det är meningen att vi ska hata den snygga, smarta och framförallt slanka kvinnan. Eftersom hon dessutom är elak gör det saken enklare. Lite tråkigt kanske? Och redan gjort på något sätt. Vi får väl se vart detta bär vägen. Som sagt ovan, alla tre komediserier vi börjat se än så länge i år ligger på samma nivå, alla har lika stor chans att vinna eller försvinna. Det är för tidigt för att bestämma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...