torsdag 24 oktober 2013

Slutet på The Big C

Jag har inte skrivit om slutet på The Big C trots att jag tittade klart på serien innan sommaren tog slut. Jag tror det mest beror på att det är rätt jobbigt att skriva om. För även om serien är, utan tvekan, en av de bästa serierna jag sett är den fruktansvärt jobbig. Sista säsongen var heller inte så jättebra. Den hade inte alls det som de andra säsongerna hade. Kanske var det för att slutet var så nära.
Det är såhär jag försöker minnas henne, från säsong 1.

Första säsongen är bland de bästa säsongerna jag sett medan den sista bara var en pina. Antagligen skildrade de cancer så som det är i slutet, det är inte vackert och roligt. Bara hemskt.

Jag tycker rätt mycket att kolla om serier, eller åtminstone avsnitt. Väldigt ofta hemma hos oss rullar ett Newsroom eller Friday Night Dinner medan vi lagar mat. Detta är en sådan serie som jag aldrig kommer se om. Inte ens den första säsongen. Det går inte.

Men tro mig, det är såhär bra tv ska vara så har du inte sett serien (då borde du inte läst ner hit), se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...